Atteikties var vienmēr, atgūt – reti [Pavisam vecs arhīvs #9]

2010. gada 28. janvāris

Pirms pāris dienām biju vakariņās ar saviem itāļu draugiem. Un kā jau vienmēr, pie vakariņu galda izvērtās nopietnas sarunas.

Viens cilvēks man teica:

Tu vēl esi pavisam jauna, Tev vēl nevajag meklēt baigo stabilitāti un nopietnas, paliekošas lietas. Tavā vecumā vajag iet un kaut ko mainīt dzīvē, meklēt aizvien jaunas lietas, jo Tu nekad nevari zināt, vai neatradīsi ko labāku par to, kas Tev ir tagad.

Es viņam atbildēju:

Tam nav nekāda sakara ar vecumu. Ja es esmu atradusi to, kas man ir tuvs, kas man ir mīļš, kas man ir svarīgs… Atradusi to, ko es gribu tagad, tad kāpēc man ir jāmeklē kaut kas cits, kas man varētu patikt vēlāk? Tagad man ir tas, ko es mīlu, man ir tas, kas mani dara laimīgu. Kāpēc man no tā atteikties, lai meklētu ko citu? Jā, es iespējams kaut ko varu palaist garām, dzīve vienmēr ir kauja un daudzreiz man nāksies zaudēt. Tomēr, ja reiz es esmu atradusi, kāpēc man no tā atteikties un meklēt ko citu? Pieņemsim variantu, ka man baigi noveiktos un es tiešām atrastu ko daudz labāku. Bet tā ir maza procentuālā iespēja. Lielākoties tomēr sanāktu tā, ka es atsakos un meklēju kaut ko citu, blandos pa pasauli, aizvien no kaut kā atsakoties un kaut ko mainot. Un tad es pēc ilgas blandīšanās pa pasauli varu smagi nožēlot savu lēmumu. 

Jo kaut ko nomainīt, kaut ko atstāt, no kaut kā atteikties var jebkurā brīdī. Bet atgūt kaut ko ir praktiski neiespējami. Ja man ir tas, kas mani dara laimīgu, tad kāpēc man no tā atteikties? Kad pienāks brīdis, kad es gribēšu kaut ko mainīt, vai jutīšu, ka vajag meklēt kaut ko citu, es vienmēr varēšu to izdarīt.

Nākotne man būs vienmēr. Vienmēr būs jauna diena, vienmēr būs jaunas iespējas. Bet pagātnes man vairs nebūs. Ja kaut kam būs lemts mainīties, tad tas tā notiks neatkarīgi no manis. Bet kamēr tas nenotiek, es palieku sirdī pie tā, kas mani dara laimīgu. Jo zaudēt pašreizējo laimi riska dēļ, lai piedzīvojumu pēc meklētu ko labāku, es netaisos.

Man vienmēr būs rītdiena. Bet vakardienas un tā, ko es atstātu, man vairs nebūs nekad.

Ir ko teikt? Atstāj savu komentāru!

