I rather be happy than unhappy – it`s my own choice!

”Brīvība – veidot attiecības nevienam neprasot atļauju un neveidot attiecības nevienam par to neatskaitoties”

Problēmas? Citu vainošana savās problēmās nav risinājums! Karma ir maita, tādēļ nebrīnies, ka esi tieši tur, kur esi.

Parasti jau saka, ka vispirms vajag spēt saskatīt baļķi savā acī, pirms meklē skabargu cita acī (lai cik smieklīgs man šis teiciens nešķistu sava skanējuma dēļ 😀 ), tāpēc sākšu ar sevi. Es ļoti labi apzinos, ka negatīvās lietas, kas ar mani notikušas, ir manu rīcību rezultāts, es pie tā nevainoju citus. Neliegšos – es vainoju citus par viņu rīcību un attieksmi, jo tas nu ir katra paša rokās, kā izturēties pret cilvēkiem. Bet ir ļoti muļķīgi vienmēr un visur, visās situācijās, pataisīt sevi par cietēju. Tā, protams, notiek ar cilvēkiem, kas visu mūžu dzīvojuši ”drošajā ligzdiņā”, ne par ko nav bijis jādomā, ne par ko nav bijis jāuztraucas. Tad, protams, šķiet, ka pats nekad ne pie kā neesi vainīgs, vainīgi vienmēr vai nu ļaunie dēmoni, kas tevi apsēduši, vai nu visi pārējie, tikai ne pats.

Jo tālāk braucam, jo dziļāk auzās.

Tā vien šķiet, ka daļa uzskata – ja kāds cilvēks nav viens, tātad draugi, otrās pusītes un viss pārējais cilvēkam ir tikai tādēļ, ka viņš nevar izdzīvot viens pats. Nu kur var iebraukt tādās auzās… 😀 Tā laikam ir tāda kā mēģināšana attaisnot pašam savu situāciju – nespēju tikt ārā no savas bedres, tādēļ vismaz mēģinu visiem pierādīt, ka šajā bedrē esmu laimīgs.

Jautājums – vai cilvēkam būtu jāpārtrauc visas draudzības un pazīšanās, jāatsakās no jebkāda veida attiecību veidošanas, tikai tādēļ, lai kādam pierādītu, ka spēj būt laimīgs viens pats? Ir cilvēki, kas kļūst par labiem draugiem, cilvēki, kas viens otram iepatīkas un tieši tādēļ viņi izlemj pavadīt kopā savu laiku. Kāpēc lai viņi to nedarītu? Tikai tāpēc, lai citiem nebūtu par ko viņus tiesāt? Tas ir tieši tik vienkārši – lai cik ”neticami” tas izklausītos, cilvēki kļūst par draugiem vai pāri tādēļ, ka viņi jūtas labi viens otra sabiedrībā. Un pārtrauc draudzību vai šķiras, kad vairs nejūtas labi otra sabiedrībā. Un tur nav nekāda sakara ar jebkādām citām lietām, ja vien tās nav aprēķina laulības 😀 Bet, ja turpinām šo tēmu nopietnāk – katrs cilvēks dara tā, kā jūtas laimīgs. Bet tie, kas nespēj lidot, rāpodami nosoda tos, kas plivinās tuvāk mākoņiem.

Gan man, gan daudziem citiem man pazīstamiem cilvēkiem ir nācies saskarties ar nosodījumu brīdī, kad pēc vienas izjukušas draudzības sastopam jaunus draugus, pēc vienām izjukušām attiecībām uzsākam citas un tā tālāk. Atzīšos, arī es pati tā esmu darījusi, neesmu nekāds izņēmums. Tomēr tas bija agrāk. Kad es vēl nesapratu kā pasaule ir iekārtota. Vienā brīdī mums jāspēj pieņemt, ka kāds pārtraucis ar mums draudzību vai attiecības tādēļ, ka nejutās ar mums labi. Bet tas nenozīmē, ka tas cilvēks nejutīsies laimīgs ne ar vienu citu. Un tā nav viņa vaina. Un, ja tas cilvēks ir aizgājis pa citu ceļu, kurš nesaskanēja ar mūsējo, tad tur nav nekāda cita iemesla kā tas, ka viņš tā jūtas laimīgs, vienalga vai savu ceļu turpina viens vai kopā ar citiem cilvēkiem. Un viņam nav jājūtas par to vainīgam. Viņam nav mums nekas jāpierāda. Ir muļķīgi domāt, ka cilvēks pavada laiku ar citiem sev mīļiem cilvēkiem tikai tādēļ, ka viens ir nelaimīgs un problēmu nomocīts. Tas, kā tu uztver pasauli un citus ir spilgts tevis paša spoguļattēls. Kas mēs, pie velna esam, lai citus tiesātu?

Ir balta strīpa un melna strīpa, tas ir pilnīgi normāli. Tomēr es jūtos lieliski tieši tā, kā ir. Kad gribu palikt viena, palieku viena un laimīgi vāros pati savā sulā, esmu augusi viena pati, tādēļ ļoti labi esmu iemācījusies būt laimīga vienatnē. Kad gribu ar kādiem cilvēkiem pavadīt savu laiku, es to daru. Un tas nav nekas sensacionāls, mēs visi tā darām 🙂 Ko es varu darīt, ka par 99% cilvēku esmu pozitīvās domās, tieši tādēļ, pēc likuma ”ko dosi, to saņemsi pretī”, manā redzeslokā ir tikai tie vispozitīvākie cilvēki!

Nav ko dusmoties par to, ka citi dzīvo savas dzīves tā, kā paši vēlas. Dusmas rodas no tā, ka tas aizskāris kaut ko mums personīgu, tāpēc problēmu varam mierīgi meklēt paši sevī. Piekrītu, ir tādi cilvēki, kas nespēj būt laimīgi, ja nav ar kādu kopā. Taču ir arī tādi, kas pēc iespējas skaļāk deklamē, ka ir laimīgi vienatnē, taču patiesībā nespēj būt laimīgi ne ar vienu kopā. Viņi paši par sevi jūtas lepni, pilnvērtīgi un labi, bet, lai cik dīvaini tas nebūtu, tiklīdz nonāk saskarsmē ar kādu citu, tā kļūst nomākti un nelaimīgi. Tas ir pretējais grāvis, kas nav labāks par to, kurā cilvēki nespēj būt laimīgi vieni paši. Ir jāmāk justies pilnvērtīgam ne tikai vienatnē, bet arī kopā ar kādu. Un tur nu neviens cits mums palīdzēt nevar, tas ir mūsu pašu rokās. Ir tādi, kas šķiro cilvēkus tajos, kas dara viņus laimīgus un tajos, kas dara viņus nelaimīgus. Un ir tādi kā es – kas atrod jebkuru iespēju paši sevi padarīt laimīgus 🙂

I rather be happy, than unhappy – doesn`t matter with or without somebody 🙂 I choose to be happy.

Nobeigumā iemetu jums kādu vecu, bet iedvesmojošu dziesmu, kas mani vienmēr ”paceļ spārnos” – RedBull aizstājējs 😀

2 thoughts on “I rather be happy than unhappy – it`s my own choice!

  1. Nevaru nepiekrist! Un, zini, man ļoti iepatikās šie vārdi -> “Tie, kas nespēj lidot, rāpodami nosoda tos, kas plivinās tuvāk mākoņiem.”
    Reiz Alise Koko teica – “Cilvēki ir ceļazīmes mūsu dzīves ceļā!”, un, mēs taču nepaliekam pie katras ceļazīmes mūžīgi, tieši tāpat ir ar cilvēkiem, tie mums kaut ko iemācija, deva un lūk ir pienācis laiks doties tālāk… Un, atkal uzrodas kāds cits, lai mums kaut ko iemācītu… Tieši tāpat kā ceļam, ir vairākas ceļazīmes, kuras strādā savā ceļa posmā… 😉

    • Jā, esmu lasījusi daudz dažādus salīdzinājumus, arī pati esmu nonākusi pie daudziem salīdzinājumiem šim faktam. Tomēr es laikam vairāk esmu palikusi pie salīdzinājuma par lidotājiem un rāpotājiem. Bet fakts ir un paliek tas pats – cilvēki nāk un iet. Fantastiski, tomēr, ir, ka daži, varbūt viens vai pāris cilvēki mēdz arī palikt visu mūžu 🙂

Ir ko teikt? Atstāj savu komentāru!

