Tu vienmēr piesaistīsi sev tieši tādus cilvēkus, kāds esi Tu pats

Nesen aizrāvos ar kāda mana drauga blogu un man interesants šķita viņa jaunākais raksts, kuru var izlasīt nospiežot šeit.

No manas puses – vienkāršas pārdomas komentāra veidā.

Vai jānožēlo par cilvēkiem, kas bijuši un aizgājuši?

Ko es gribēju pieminēt tajā sakarā par to vai ir jānožēlo, ka ceļi krustojās – nav jānožēlo. Nav jānožēlo pilnīgi NEVIENS cilvēks, kas bijis Tavā dzīvē. Manā dzīvē ir bijuši cilvēki, kas ir nesuši milzīgu kvantumu negatīvu iznākumu, tomēr es pat par tiem pāris nabadziņiem nenožēloju – jo, kā jau Tu pats rakstā minēji – viņi mums kaut ko ir iemācījuši, tas mūs veido par to, kas mēs šobrīd esam.
Tāpat jau ir ar attiecībām – citas iesākas un beidzas vairāk veiksmīgi, citas mazāk, bet arī no tām mēs vienmēr kaut ko iegūstam, par to vienkārši ir jābūt pateicīgam un tad jāļauj tai ”mācību stundai” iet tālāk, skolot atkal citus cilvēkus :) Arī mēs paši esam skolotāji, kuri kādu izskolo un tad iet tālāk.
No budisma puses skatoties – mēs pilnīgi visi un viss esam būtībā viens un tas pats, tāpēc ko dodam, to saņemam, ko saņemam, to dodam atkal atpakaļ kādam citam un tā tas turpinās zig-zagā turpu šurpu.

”Tu vienmēr piesaistīsi sev tieši tādus cilvēkus, kāda esi Tu pati”

Mans tēvs man vakar pateica vienu ļoti gudru lietu, kuru principā es jau zināju pirms tam, tikai man nebija izdevies tik veiksmīgi to noformulēt – ”Tu vienmēr piesaistīsi sev tieši tādus cilvēkus, kāda esi Tu pati”. Sajutos priecīgāka to dzirdot, jo sapratu, ka esmu kļuvusi par daudz labāku cilvēku kā pirms pāris gadiem :D
Tas pats attiecas arī uz attiecībām – mēs piesaistām sev tādus cilvēkus, kādi principā esam mēs paši vai nu arī piesaistām tādus cilvēkus, kādus esam pelnījuši.
Nesaku, ka Tu biji pelnījis šādu negatīvu iznākumu savām attiecībām, vienkārši citreiz mēs tā īsti nesaprotam, cik patiesībā daudz mums vēl jāaug un negribam pieņemt, ka kāds konkrēts iznākums, piemēram, attiecību izjukšana, ir arī kaut kādu mūsu rīcību sekas. Nav teikts, ka esam izdarījuši ko sliktu, vienkārši esam izdarījuši – pa savam. Tas nenozīmē, ka mums jāmainās, jo esam slikti cilvēki. Tas nozīmē, ka mums kaut kas jāmaina, lai kaut kas kļūtu citādāks.

Mūsu dzīve sāk mainīties tikai brīdī, kad mēs mainām to, kā šīs dzīves piespēlētās iespējas uztveram un pieņemam.

Neliels skaidrojums manai teorijai iepriekšējā rindkopā – dzīve mums nemitīgi piespēlē iespējas no visām pusēm. Un ar iespējām es domāju ne tikai iespējas uz rīcību, bet arī cilvēkus, situācijas, vietas, notikumus. Un, lai cik sarežģīti tas būtu saprotams – tās visas nemitīgi ir vienādas, gan situācijas, gan cilvēki.
Secinājums – mūsu dzīve sāk mainīties tikai brīdī, kad mēs mainām to, kā šīs dzīves piespēlētās iespējas uztveram un pieņemam. Kamēr mūsu rīcības dažādās situācijās būs vienādas un attieksme pret dažādiem cilvēkiem būs vienāda, tikmēr arī nekas nemainīsies. Es ilgu laiku nevarēju saprast, kāpēc manā dzīvē nekas nemainās, par spīti tam, ka laiks iet uz priekšu. Cits uzskata, ka ir ”sasodīti stilīgi” ar pirkstiem gaisā bļaut ”es esmu tāds kāds esmu un man nospļauties, ko citi par mani domā”, savukārt, cits saprot, ka paliekot ietiepīgam aunam, kurš negrib mainīties, arī dzīve nemainīsies – vienā teikumā to varētu paskaidrot šādi —->

Gribi redzēt – krāsainu filmu, izmet melnbalto televizoru un iegādājies krāsu televizoru!

Un tad es sapratu, ka man ir jāizmaina tas, kā redzu pasauli, lietas un cilvēkus, kā es to uztveru, pieņemu, kā es pret to visu attiecos. Un tikai tad viss kļūs citādāk. Un zini, interesanti – no tā brīža, kad to sapratu, viss tiešām sāka mainīties manā acu priekšā!
Ne vienmēr risinājums ir nocietināties un būt neievainojamam. Arī to es izmēģināju pāris gadus atpakaļ un ne pie kā laba tas mani ilgtermiņā nenoveda. Vajag laist cilvēkus sev klāt, tērauda sienu būvēt nevajag, tas nenāks par labu Tev pašam. Nav jāatraida cilvēki, vienkārši jāpatur prātā, ka neskatoties uz to pēc cik ilga laika un/vai kādu iemeslu dēļ, jebkurš kādu dienu aizies vai arī no viņiem aiziesim mēs.

Take it easy :)

Ir ko teikt? Atstāj savu komentāru!

