Sniegs – attaisnojums romiešiem, lai paņemtu liekas brīvdienas

Šodien tā saputināja, ka brīnījos. Krita tik milzīgas sniegpārslas, kādas reti kad esmu redzējusi.

Kā jau stāstīju, vakardien visas iestādes un skolas bija slēgtas, lidostās joprojām puse reisu tiek atcelti un avārijas joprojām biezā slānī.

Tas, ko es nesaprotu ir – kā viņiem tas tik viegli sanāk – sniegu izmantot kā attaisnojumu, lai vienkārši pagulšņātu mājās pie TV? 😀

Ja zinājām, ka snigs vēlreiz, kāpēc laikus nesagatavojāmies?

Saprotu, pagājušajā nedēļā pirmo reizi pēc 24 gadiem Romas centrā uzsniga sniegs, cilvēki nav pieraduši. Romas nomalē, kur dzīvoju es, sniegs mēdza būt katru gadu, protams, tikai pāris centimetri un uz pāris dienām. Tomēr – par to, ka Februārī snigs vēlreiz, visi jau tika brīdināti, kad iepriekšējais sniegs bija tikai nupat kā sācis kust. Es, piemēram, sagatavojos – uzlikām auto ziemas riepas, sagatavojos braukt pa netīrītajiem un nekaisītajiem ceļiem, ja būs nepieciešamība utt.

A ko vietējie? Neko! Un tagad brīnās, ka atkal viss ir slēgts, atkal krīze. Jautājums – vai tiešām bija grūti pa to nedēļu, kamēr vecais sniegs nokusa un taisījās snigt jaunais – sagatavoties?

Kāpēc man tāda dusma? Jo, runājot par to, ka rītdien bija jāierodas manam ciemiņam, es joprojām esmu pilnīgā un galīgā neziņā, vai lidojums notiks vai nenotiks.

Šodien zvanīju uz Čiampīno lidostu, kur man veseli divi operatori pēc kārtas atbildēja, ka reiss ir atcelts. Rīgas lidosta, savukārt, mani informēja, ka nekas nav mainījies un reiss tomēr notikšot. Vēlāk, vēl trešo reizi zvanot uz Romas lidostu, cits operators man paziņoja, ka reiss neesot atcelts un kolēģi drošvien kļūdījušies, sajaucot šodienu ar rītdienu, jo šodienas reiss patiešām ticis atcelts.

Visvairāk man nepatīk būt neziņā līdz pat pašam pēdējam brīdim. Par to, vai mans ciemiņš ieradīsies vai nē, es, visticamāk, uzzināšu tikai rītvakar, pāris stundas pirms būs jābrauc uz lidostu sagaidīt. Tas nozīmē, ka es nevaru pilnīgi neko ne ieplānot, ne noorganizēt, ne izdomāt ko un kā darīt.

Atgriežoties pie iepriekšējās tēmas, paskaidrošu mazliet, kāda saistība tam ar šo lidošanas padarīšanu.

Lidostas pārstāvis ziņās teica, ka problēma neesot ar skrejceļiem. Problēma esot apledojuši termināļi vai kaut kas tāds. Puse reisu joprojām notiekot.

Vēl viens jautājums – kāpēc lidosta nav gatava šādai situācijai? Apģērbu veikals, bērnudārzs un ķīmiskā tīrītava var nebūt gatava šādai situācijai, jo nebūs liela bēda, ja neaizies nopirkt jaunas bikses tieši šodien, vai neaiznesīs paklāju uz ķīmisko tīrītavu. Bet lidosta ir pavisam cita lieta. Tur būtu vienmēr jābūt gataviem uz pilnīgi visu! Ja jau pirms nedēļas brīdināja, ka snigs vēlreiz – kāpēc nevarēja nodrošināties ar vēl pāris darbiniekiem, kas varētu tīrīt termināļus, nokaisīt tos vai vēl kaut ko citu darīt lietas labā?

Es saprotu, ka lidojumi ir ne tikai cilvēku nogādāšana no vienas valsts uz otru, bet, protams, arī bizness, tāpēc neviens neatcels lidojumu līdz pēdējam brīdim, ja tikai būs kaut mazākā iespēja, ka lidmašīnu otrā galā būs iespējams veiksmīgi nosēdināt. Tomēr, ja reiz negribas vilkt visu līdz pēdējam brīdim, kāpēc nenodrošināties ar papildu darbiniekiem, tehniku un vēl kaut ko, kas palīdzētu šādā situācijā?

Ja runājam par virsrakstu…

Ja reiz mums bija vesela nedēļa laika, lai sagatavotos sniegam, kuram pirmajā reizē, pilnīgi loģiski, neviens nebija gatavs, tad kāpēc pēkšņi atkal sniega dēļ slēdz skolas, iestādes, veikalus utt? Kāpēc? Tāpēc, ka sniegs. 😀 Kuram neviens, protams, negatavojās, jo kāpēc gan tas būtu jādara, ja foršāk un vienkāršāk ir vienkārši aizklapēt visu ciet un pagulēt mājās? 😀

Būtu labi, ja šitā Latvijā varētu 🙂

Jebkurā gadījumā – šodien pilnīgi neko neesmu darījusi (ja neskaita pāris skolas darbu nodošanu), pilsētas centrā neesmu bijusi jau 2 nedēļas šī sniega dēļ un jūtu, ka esmu viens mazs, nikns pūķis. Palīdzu sev kā vien varu – labi daudz un ilgi spēlējot klavieres, skatoties foršus seriālus un domājot par brīdi, kad sniegs būs nokusis un mūs atkal sildīs saule.

Foršu jums visiem nedēļas nogali! 🙂

Ir ko teikt? Atstāj savu komentāru!

